S přechodem ze spalovacího motoru na elektrický jsme se potýkali s mnoha výzvami s vývojem elektrického monopostu. Jednou z mnohých je i práce s vysokým napětím, protože naše baterie disponuje napětím 591,6 V, což při nesprávném zacházení může způsobit velmi vysoké riziko nebezpečí a může dojít k popáleninám a jiným zraněním. Proto tuto práci může vykonávat pouze patřičně kvalifikovaný a vzdělaný odborný personál. Náš partner Škoda Auto zajistil školení na toto téma vybraným členům našeho týmu. Prohloubili tak své znalosti na kvalifikační úroveň DGUV 209-093 2E v oblasti bezpečnosti a vyzkoušeli si, jak bezpečně pracovat na elektrických a hybridních automobilech Škoda.
První den probíhala spíše teoretická část školení, členové týmu se seznamovali s pravidly bezpečné práce s elektrickými vozidly, bateriemi a návrhem elektrického pohonu automobilu Škoda, jaké jsou bezpečnostní postupy při elektrickém nebezpečí a první pomoci nebo například co dělat, když hoří baterie.
Druhý den ukazovali zaměstnanci partnera servisní diagnostiku vozidel a pak testovali společně s členy týmu moderní asistenční systémy vozidel, jízdní dynamiku hybridu a elektrického automobilu.
Poslední den se učili, jak vytvořit beznapěťový stav vozidla, aby na něm mohli bezpečně pracovat. Školící pracovníci nasimulovali chybu izolace vysokonapěťového systému, aby si pak členové týmu vyzkoušeli její opravu. Prozkoumali tak vnitřní strukturu vysokonapěťového akumulátoru hybridního vozidla Škoda a na závěr úspěšně absolvovali kvalifikační test, který je nutný pro účast na závodech, a hlavně pro naši bezpečnost.
Tyto znalosti využijeme i při stavbě našeho nového elektrického monopostu Dragon e2 a taktéž v následujících letech. Doufáme, že se na školení od Škoda Auto uvidíme i příští sezónu, a to možná i na vyšší certifikační úrovni kvalifikace, protože náš tým hodlá být v přední linii ve všech směrech.