Po úspěšném startu sezony v nizozemském Assenu, nás čekaly další závody na domácím okruhu v Mostě. Samotná příprava byla doprovázena velkým nadšením, jelikož se jednalo o významný závod důležitý jak pro náš tým, tak i pro naši zemi. Kde jinde, než na domácí půdě, bychom měli ukázat výkon schovaný v obou našich monopostech Dragon.
Závody byly také první velkou zkouškou pro celý náš tým, jelikož na startovací pole jsme hodlali postavit ne jen jeden monopost, ale rovnou dva, což se dosud nepodařilo žádnému jinému českému týmu. Na mostecký autodrom jsem tedy dorazili s již známým monopostem Dragon X ale také poprvé v historii s elektrickým monopostem Dragon e1.
Blížil se první den závodů. mezi členy bylo cítit mírné napětí. Technické přejímky vozů bývají velmi náročné. S monopostem Dragon X jsme již jednu úspěšně absolvovali a věděli tedy co očekávat, ovšem přejímka monopostu Dragon e1 představovala nové výzvy, kterým jsme čelili poprvé v historii. Díky dobré přípravě jsme oběma mechanickými přejímkama úspěšně prošli bez výraznějších potíží. Pro Dragon X následoval test naklonění, test brzd, test hlučnosti. Dragon e1 musel projít obdobnými testy, s rozdílem v testu hlučnosti, kde se kontrolovala hlučnost bezpečnostních prvků, a navíc následoval test kontrolující vodotěsnost všech elektrických zařízení nacházejících se v autě. Úspěšné zvládnuté přejímky nám otevřely dveře k testovací trati, kde jsme ladili ideální nastavení, které nám zajistilo maximální možný výkon obou monopostů pro akceleraci a skidpad následující den.
Druhý den se ranní cesta do garáží nesla v naprosto odlišné atmosféře. První dynamické disciplíny byly tady. Celoroční snažení a očekávání celého týmu vidět oba dva monoposty jezdit na závodní trati se mělo naplnit. A bylo to tady! Obě auta se rozjely, Dragon X na skidpadu a Dragon e1 na akceleraci. Se zatajeným dechem jsme je sledovali a doufali v nejlepší možné výsledky. Brzy se monoposty vystřídaly na disciplínách, to nám ovšem nijak nebránilo dále držet palce řidičům.
Odpoledne přišla na řadu disciplína autocross. Piloti mají za cíl vytěžit ze svého monopostu naprosté maximum a zajet nejrychlejší možné kolo na trati. Nepodařilo se nám získat nejrychlejší čas, výsledek byl ovšem velmi uspokojující a napovídal co můžeme očekávat v královské disciplíně.
Vyvrcholením celých závodů je již tradičně disciplína Endurance, která se jezdíposlední den závodů. Je to nejnáročnější část celých závodů. Monoposty musí ujet 22 km a předvést co se v nich doopravdy skrývá. To co se nám ten den podařilo se nedá jinak popsat, než jako fenomenální úspěch, kdy oba naše monoposty úspěšně dokončily 22 km. To znamenalo již 13- tou dokončenou endurance v řadě našich spalovacích monopostů díky Dragonu X a úplně první pro Dragon e1
Ze závodů Formula Student Czech Republic si tedy odvážíme mnoho pódiových umístění a to konkrétně:
3rd in CV Cost and Manufacturing
3rd in EV Endurance
2nd in EV OVERALL CLASSIFICATION
2nd in CV OVERALL CLASSIFICATION
1st in CV Engineering Design
1st in EV Business Plan Presentation
1st in CV Efficiency
1st in EV Efficiency
Děkujeme za podporu našim partnerům, univerzitě a rodinám. Bez Vás bychom tyto úspěchy nedosáhli.